Onko aika myydä yrityksesi?

Kun yrityksen myynti on ajankohtainen, on myyjällä usein monta asiaa pohdinnassa. Tärkeän prosessin tueksi halutaankin usein ottaa kokenut ja ammattitaitoinen kumppani, jonka avulla yrityksen myyminen etenee sujuvasti. Näin varmistetaan onnistuneet yrityskaupat.

Toiveenasi on varmasti saada paras mahdollinen kauppahinta yrityksesi myymisestä. Yrityksen myyntiä suunnitteleville on usein tärkeää saada ulkopuolisen tahon toteuttama luotettava ja täsmällinen arvio yrityksen potentiaalisesta myyntihinnasta. Sinulla saattaa olla jo mahdollisia ostajaehdokkaita mielessäsi, mutta kenties kaipaat vielä heitä lisää Advance Teamin kautta. Myös yrityksen kauppakirjojen teko on hyvä jättää yksityiskohdat tuntevan ammattilaisen hoidettavaksi.

Ota ensimmäinen askel yrityksesi myynnissä ja ota sitoumuksetta yhteyttä meihin, niin keskustellaan luottamuksellisesti yrityksesi tilanteesta.

“Voin suositella Advance Teamia muillekin yrityskauppaa suunnitteleville. Yritysvälittäjän asiantuntemus ja osaaminen yrityskaupoista heijastui kaikkeen toimintaan. Sen jälkeen kun otimme Advance Teamin hoitamaan myyntiä, meidän ei tarvinnut huolehtia muusta kuin pyydettyjen tietojen kokoamisesta. Lopputulos oli juuri sellainen kuin toivoimme.”

Jarno Aronen, Wentti Vuokrapalvelu Oy

Kenelle Advance Teamin yrityskauppaprosessi soveltuu?
  • Pienille ja keskisuurille suomalaisille yrityksille.
  • Tyypillisesti yrityksen liikevaihto on 2-30 miljoonan luokassa. Meillä on kokemusta laajasti eri toimialoilta. Kokeneet yritysvälittäjämme pääsevät nopeasti kiinni eri liiketoimintoihin.
  • Toimeksiantajamme koostuvat yrittäjistä, yrityksistä, pääomasijoittajista, yhdistyksistä ja ulkomaisista toimijoista.
  • Tärkeintä on että ymmärrämme toisiamme, meillä on yhteinen tavoitetila ja löydämme yhdessä parhaan ostajan myytävälle yritykselle.

Kun yrityksen myynti on ajankohtainen, on Advance Team apuna

Advance Teamin yrityskauppaprosessi on kokonaisvaltainen palvelu, jonka avulla autamme sinua toteuttamaan onnistuneet yrityskaupat. Meillä on kokemusta yrityksen myyntihinnoista ja teemme luotettavan arvonmäärityksen yrityksestäsi.

Toimimme neuvonantajanasi yrityksen myynnissä, etsimme ostajaehdokkaat ja viemme neuvottelut ja kaupat onnistuneesti maaliin. Olemme tukenasi koko myyntiprosessin ajan, vastaamme kysymyksiisi ja autamme tekemään tarvittavat päätökset matkan aikana.

Advance Teamin yrityskauppaprosessi on kokonaisvaltainen palvelu yrityksesi myymiseksi

Yrityskauppaprosessimme sisältää vaiheet yrityskaupan valmisteluista kaupan päättämiseen. Yrityksesi myynti hoituu sujuvasti ja ammattimaisesti yritysvälittäjän ohjauksessa. Pidämme sinuun aktiivisesti yhteyttä ja saat henkilökohtaisen vastuuhenkilön.

1. Yrityskaupan valmistelut sekä Myytävyysanalyysi

Advance Teamin yrityskauppaprosessi aloitetaan valmisteluista, jotka kattavat mm. yrityksen laajan arvonmäärityksen, jota kutsumme Myytävyysanalyysiksi. Myytävyysanalyysi on kattava läpileikkaus yrityksen tilanteesta.

Kerromme myös yrityskaupan toteuttamisvaihtoehdot sekä suosituksen, miten asiassa tulisi edetä. Lopputuloksena on selkeä kirjallinen raportti, joka käydään tilaajan kanssa henkilökohtaisesti läpi.

Tutustu myytävyysanalyysiin täällä

2. Ostajien etsiminen ja yhteydenpito heihin

Seuraavaksi teemme yrityksestä myyntiesitemateriaalit ja lähdemme etsimään ostajia yrityksellesi. Advance Teamin avulla löydät juuri oikeanlaisen ostajan yrityksellesi, koska meillä on laajat kontaktiverkostot ja Ostajaklubi, jossa on jo yrityksen ostosta kiinnostuneita.

Erittäin tärkeässä roolissa on myös aktiivinen otteemme ostajaehdokkaiden etsimisessä, josta olemmekin saaneet paljon kiitosta.

3. Neuvottelut ja ostajan tekemä tarkastus (due diligence)

Yritysvälittäjä on olennaisessa roolissa yrityskaupan neuvotteluiden edistämisessä ja ostajan vakuuttamisessa oikean kauppahinnan suhteen. Löydämme yhdessä myyjän ja ostajan kanssa oikeanlaiset ratkaisut kaupan toteuttamiseen. Tavoitteena on molempia osapuolia tyydyttävä aiesopimus tai esisopimus.

Due diligence -tarkastus on tärkeä osa yrityskauppaa, jossa Advance Team on myyjän tukena. Mitä paremmin yritys saa kerättyä tarkastuksessa tarvittavaa materiaalia, sitä sujuvammin prosessi etenee. Huolella toteutettu due diligence -tarkastus edesauttaa kaupan syntymistä.

Kokeneet asiantuntijamme huolehtivat, että myös oikeudelliset asiat on otettu huomioon yrityskaupassa.

4. Kaupan päättäminen

Ostajan saatua due diligence -tarkastuksen päätökseen ja rahoituksen järjestettyä tehdään kauppakirja.

Yritysvälittäjämme ovat toteuttaneet lukuisia yrityskauppoja, joten heillä on vankka kokemus osakekauppakirjan tai liiketoimintakauppakirjan laadinnasta. Tärkeää on, että kauppakirjassa on otettu huomioon molempien osapuolten näkökulmat. Kaupan päättämisessä on lukuisia asioita huomioitavana ja erilaisia dokumentteja laaditaan useita. Advance Teamillä on vahva kokemus näistä.

Kaupan toteuduttua avustamme myös myyjää verotuksessa, jotta asiat on oikein huomioitu verottajan näkökulmasta.

Saat avuksesi kokeneen kumppanin yrityksesi myyntiin
  • Yli 600 onnistuneesti toteutettua yrityskauppaa
  • Yli 1400 tyytyväistä asiakasta
  • Yrityskaupan asiantuntija jo yli 25 vuotta
  • Asiantuntevat ja aktiiviset yritysvälittäjät
Korkea asiakastyytyväisyys

Asiakastyytyväisyytemme on korkealla tasolla. Saamme kiitosta erityisesti sujuvasti toteutetuista yrityskauppaprosesseista ja vahvasta osaamisestamme.

Yrityskaupan asiantuntijamme keräävät arvostusta aktiivisuudestaan ja siitä, että heiltä saa tukea myös vaikeissa ja haastavissa asioissa.

Advance Teamin kanssa onnistut yrityksesi myynnissä

1. Saat avullamme parhaan hinnan yrityksellesi

Laajan arvonmäärityksen ansiosta yrityksellesi löydetään juuri oikea myyntihinta. Ulkopuolisen teettämän arvonmäärityksen ansiosta myyntihinta on myös helpompi perustella ostajalle.

2. Löydät avullamme oikeanlaisen ostajan

Laajojen verkostojemme, Advance Teamin Ostajaklubin ja aktiivisen ostajaehdokkaiden etsimisen ansiosta löydät yrityksellesi juuri oikeanlaiset ostajaehdokkaat.

3. Ostajan on helpompi lähestyä

Ostajaehdokkailla on matalampi kynnys lähestyä yritysvälittäjää kuin kohdeyritystä suoraan.

4. Kaupan yksityiskohtien huomioiminen

Varmistamme, että kauppaan sovitut asiat ja tärkeät yksityiskohdat kirjataan kauppakirjaan myyjän näkökulmasta tarkoituksenmukaisesti. Näin vältytään yllätyksiltä tulevaisuudessa.

5. Yrityksesi myyminen hoituu sujuvasti

Vuosien kokemuksen ansiosta yrityskauppaprosessimme on tarkkaan hiottu toimivaksi ja selkeäksi kokonaisuudeksi, joka räätälöidään jokaisen yrityksen tarpeisiin sopivaksi.

6. Säästät omaa aikaa ja vaivaa

Asiantuntijan hoitaessa yrityskauppaprosessia, saat itse keskittyä liiketoimintasi pyörittämiseen ja yrityksesi arvon säilyttämiseen.

Yrityksen myyneiden asiakkaiden kokemuksia meistä

Ota ensimmäinen askel yrityksesi myynnissä ja ota meihin yhteyttä

Kun yrityksen myyminen on sinulle ajankohtaista, ota sitoumuksetta yhteyttä meihin niin keskustellaan luottamuksellisesti yrityksesi tilanteesta.

Voit olla suoraan yritysvälittäjiimme yhteydessä tai jättää meille soittopyynnön, jolloin palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Ota yhteyttä
Lataa maksuton opas yrityksen myyntiin!

Maksuttomassa oppaassa käymme läpi vaihe vaiheelta yrityskauppaprosessin etenemisen ja kiteytämme olennaisimman tiedon sinulle aiheesta. Asiantuntijoidemme kokoama kattava opas on kirjoitettu yli 10 henkilöä työllistäville yrityksille.

Oppaassa saat selville mm.

  • Asiantuntijan hinta-arvioon yrityksesi myyntihinnasta vaikuttavat seikat
  • Miten laitat yrityksesi myyntikuntoon
  • Mitä ottaa huomioon yrityksen kauppakirjassa
Lataa opas
Jätä soittopyyntö